.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
7 هزار شی تاریخی نمایش داده نشده در ساری

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:7 هزار شی تاریخی در استان مازندران وجود دارد که به علت نداشتن موزه تاکنون به نمایش گذاشته نشده اند.

به گزارش شمال‌نيوز، رحمت عباس نژاد در جلسه شورای شهر ساری با بیان اینکه ایجاد موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی از مصوبه های دور اول هیات دولت بوده است افزود:این موزه در ساری ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه موزه مطالعات مربوط به میراث روستایی نیز در دست انجام است خاطر نشان کرد:4 موزه مردم شناسی نیز در بعضی از شهرها مانند آلاشت ، تنکابن ، نور ایجاد و به بهره برداری رسیده و در شهر آمل نیز در هفته دولت به بهره برداری میرسد اما در ساری به علت مشکل مکان هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

عباس نژاد با بیان اینکه در ساری بناهای تاریخی زیادی وجود دارد که در اختیار دستگاههای دولتی است اما متاسفانه از سوی دستگاههای فوق همکاری های لازم صورت نمی گیرد اظهار داشت:بنا به گفته معاون میراث فرهنگی کشور مسجد فرح آباد ساری ارزش جهانی پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری شورای شهر و شهرداری ساری مکانی برای ایجاد موزه در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد افزود:در سفر سوم هیات دولت به مازندران پیشنهاد احداث موزه منطقه ای جامع در استان مازندران داده خواهد شد.

محمود احمدي - خبرنگار شمال‌نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.